بهینه بازاریابی دیجیتال
روشهای بازاریابی دیجیتال : ابزارها و تکنیکهای جدید بازاریابی دیجیتال دیجیتال مارکتینگ
از تولید محتواهای شخصیسازیشده گرفته تا مدیریت تعاملات مشتری و پیشبینی روندهای بازار، AI ابزاری ضروری برای برندها شده است. شرکتها از AI برای شناسایی دقیقتر مخاطبان، تحلیل دادهها و حتی اتوماسیون فرایندها استفاده میکنند. در ابتدا، باید هدف خود را شناسایی و تعیین و سپس بسته به آن استراتژیهایتان را طراحی کنید. بهعنوان مثال، اگر هدف شما آگاهی از برند است، شاید به فعالیت بیشتری در شبکههای اجتماعی نیاز داشته باشید و از آن طریق بیشتر شناخته شوید و کاربران بیشتری جذب کنید. روابطعمومی و برقراری ارتباط آنلاین برای تأمین و حفظ امنیت جایگاه بهدستآمده نیاز است.
ازآنجاکه بسیاری از عملیاتهای بازاریابی گفتهشده ممکن است جدا از هم انجام شوند، مهم است فردی وجود داشته باشد تا بتواند فعالیتهای دیجیتال را در کمپینهای فردی گروهبندی و عملکرد هر کمپین را ردیابی و ارزیابی کند. بازاریابی درونگرا به روشی از بازاریابی اشاره میکند که در آن، مشتریان را در هر مرحله از کار جذب و درگیر و خوشحال میکنید. گفتنی است تمامی تاکتیکهای بازاریابی دیجیتال را در بازاریابی درونگرا میتوان پیادهسازی کرد. و اگر مشتری از طریق آن کلیک کرده و خرید کند ، شرکت وابسته به طور خودکار برای هدایت آن فروش کمیسیون دریافت می کند. ایمیل ممکن است در دنیایی که همه در آن پیام های فوری یا Snapchatting ارسال می کنند یکی از ابزارها و روشهای قدیمی بازاریابی دیجیتال / دیجیتال مارکتینگ به نظر برسد . اما بازاریابی از طریق ایمیل همچنان یکی از موثرترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال است.
مشتری بر اساس نیاز خود وارد صفحه جستجوگر گوگل میشود و کلمهای را تایپ میکند. بنابراین هرچه قدرت کلمات کلیدی و جذابیت محتوا بیشتر باشد، امکان حضور وبسایتتان در صفحه نخست جستجوی گوگل بیشتر خواهد بود. با اجرا کردن یک نوع استراتژی بازاریابی دیجیتالی همه کانالی، بازاریابان میتوانند بینش های ارزشمندی را در مورد رفتارهای مخاطب هدف خود جمع آوری کنند و در عین حال راه را به روی روشهای جدید تعامل با مشتری باز کنند. علاوه بر این، شرکت ها می توانند انتظار این را داشته باشند که شاهد افزایش در حفظ و نگهداری باشند. کارشناسان بازاریابی محتوا همان تولیدکنندگان محتوای دیجیتال برای هر بخش از کسبوکار هستند.
با در نظر گرفتن این موضوع، با تعیین اهداف خود برای هر کانال و تعیین معیارهایی شروع کنید که مدیر اجرایی تان بیشتر می خواهد ببیند. بسیاری از مشتریان نسبت به تبلیغات پولی بدبین هستند و احتمالاً به نتایج جستجوی طبیعی اعتماد دارند. سلامخیلی ممنون از مطالب آموزنده شمامخصوصا قسمت بازاریابی اینترنتی را خوب توضیح داده اید. من چندتا مقاله درباره دیجیتال مارکتینگ مطالعه کردم هیچ کدام با آن اشاره نکرده بودند.موفق باشید. در مقایسه با شیوه های سنتی، هزینه ابزارهای دیجیتال مارکتینگ بسیار پایین تر است و بازگشت سرمایه بیشتری را هم در پی دارد.
بازاریابی دیجیتال با استفاده از محتوای باکیفیت، تبلیغات آنلاین و فعالیتهای مستمر در شبکههای اجتماعی، باعث تقویت برند شده و نام تجاری شما را در ذهن مخاطبان تثبیت میکند. و می تواند به شما کمک کند تا ضمن آموزش ، سرگرمی و الهام بخشیدن به مخاطب ، برندسازی کنید. این همان چیزی است که به دیگر انواع تکنیکها و روشهای بازاریابی دیجیتال ، بهینه سازی موتور جستجو ، رسانه های اجتماعی ، ایمیل و غیره دامن می زند. سایت های مختلف بخشی از فضای خود را به تبلیغات بنری اختصاص داده اند، با کلیک بر روی این فضاها به سایت تبلیغ کننده منتقل میشوید و میتوانید اطلاعات بیشتری در خصوص موضوع تبلیغ دریافت کنید. Banner Advertising پیشتر طرفداران زیادی داشت اما در سال های اخیر مثل گذشته پر رونق نیست و کسب و کارهای کمتری برای دیده شدن از آن استفاده میکنند. رسانه ای که برای انتشار تبلیغات بنری از آن استفاده میکنید و میزان ارتباط آن با کسب و کارتان در موفقیت این شیوه از تبلیغات بسیار تاثیرگذار است.
در برخی از مواقع، شرکتها کنترل حسابهای کاربری خود در فضای مجازی را برای یک مدت مشخص (معمولاً یک روز) به افراد تأثیرگذار میسپارند. این افراد، نظر کاربران را به کانالهای شما در شبکههای اجتماعی جلب میکنند. توجه کنید که همیشه باید پیش از انتخاب یک فرد تأثیرگذار و شروع همکاری، به خوبی تحقیق کافی را انجام دهید. شما میتوانید با استفاده از «Google Analytics» از صحت تعداد دنبال کنندههای فرد مورد نظر و جعلی نبودن حسابهای کاربری او اطمینان حاصل کنید. «بازاریابی موتور جستجو» (Search Engine Marketing) یا اصطلاحاً «SEM»، یکی از موارد نادیده گرفته شده در سئو، یعنی خرید ترافیک اختصاصی از موتورهای جستجو را پوشش میدهد.
شراکت با سایر مشاغل یا افراد برای تبلیغ محصولات یا خدمات در ازای دریافت کمیسیون از فروش. مشارکت با افراد یا سازمان های با نفوذ برای تبلیغ محصولات یا خدمات به مخاطبان خود. ارسال ایمیلهای هدفمند و شخصیشده برای ایجاد سرنخها، ترویج محصولات و ایجاد روابط با مشتری. در حالی که یک کمپین بازاریابی با استراتژی بازاریابی شما همراه است، مهم است که تمایز بین این دو را درک کنید. بودجه بازاریابی دیجیتال به تفکیک مقدار پولی است که برای هر کانال یا تاکتیک در برنامه بازاریابی دیجیتال خود خرج خواهید کرد. شما باید بودجه خود را بر اساس بازگشت سرمایه مورد انتظار (ROI) هر کانال یا تاکتیک تخصیص دهید.
علاوهبراین، دیجیتال مارکتینگ بسیار مقرونبهصرفهتر و دقیقتر و پربازدهتر از روشهای بازاریابی سنتی (قدیمی) است. بازاریابی دیجیتال به کسبوکارها این امکان را میدهد که با هزینهای مقرونبهصرفه و کارآمد، رشد کنند. با استفاده از تبلیغات هدفمند، تولید محتوای جذاب و تحلیل دادهها، میتوان مشتریان بیشتری جذب کرد و درآمد کسبوکار را افزایش داد. اجازه دهید در این مقاله بازاریابی دیجیتال با بازاریابی محتوا شروع کنیم . بازاریابی محتوا یکی از ابزارهای بازاریابی دیجیتال است که شامل ایجاد و توزیع محتوا – متن ، عکس ، و محتوای چندرسانه ای – است.
بنابراین در این روش تبلیغات، مارکترها تنها بر اساس دادههای موجود درباره افرادی که برنامههای تلویزیونی را تماشا میکنند، میتوانند مخاطبان را به شکل محدود هدفگذاری کنند. میتوان گفت که وبسایت، نقطه کانونی تمام کمپینهای بازاریابی دیجیتال است. وبسایت کانالی بسیار قدرتمند برای بازاریابی است و بسیاری از کمپینهای بازاریابی آنلاین را میتوان در آن اجرا کرد. همزمان و بعد از اجرای یک کمپین تبلیغاتی، لازم است که به تحلیل کمپین مورد نظر بپردازید. با کمک پلتفرمهای مختلفی که در این زمینه وجود دارد میتوانید دادهها را آنالیز کنید و از آنها برای بهبود کمپین خود استفاده کنید.
پرداخت به ازای هر کلیک تبلیغات جستجوی پولی است ، به عنوان مثال ، Google Adwords یا Bing Ads. به نظر می رسد تقریباً مشابه نتایج جستجوی طبیعی است ، با این تفاوت که در بالای صفحه با یک جعبه کوچک که روی آن «Ad» نوشته شده است ، ظاهر می شود. شما می توانید از طریق حراج براساس کلمات کلیدی ، موقعیت جغرافیایی و جمعیتی ، جایگاه بالاتری را خریداری کنید – این امر به ویژه برای تجارت الکترونیکی و مشاغل محلی مفید است. بازاریابی دیجیتال نوعی تبلیغ و فروش محصولات و خدمات با استفاده از روشهای بازاریابی آنلاین مانند بازاریابی در شبکه های اجتماعی ، بازاریابی جستجو و بازاریابی از طریق ایمیل است. دیجیتال مارکتینگ به طور مداوم در حال تحول است و همگام شدن با آخرین روندها می تواند دشوار باشد. بازاریابی وابسته یا افیلیت مارکتینگ شامل شراکت با سایر مشاغل یا افراد برای تبلیغ محصولات یا خدمات در ازای دریافت کمیسیون در فروش است.
این بخش، به زعم بسیاری از متخصصین سئو جزو پرزحمتترین، خستهکنندهترین و حوصلهسربرترین بخشهای سئوئه! اما در عین حال سئو فنی یا Technical SEO نقش کلیدی داره و نمیشه ازش چشمپوشی کرد. اگه شما میل داشته باشید که سایتتون عملکردی خوب و بهینه داشته باشه، باید قبل از هر چیزی تمام المانهای فنی از جمله نوع کدنویسی، سرعت وبسایت و… رو بهینه کنید. وبسایت جایی نیست که شما بخواید چیزهای عجیب و غریبی که تا به حال به فکر هیچکس نرسیدند رو روش پیاده کنید! تحقیقات و پژوهشها نشون میدن که کاربران ترجیح میدن وبسایتی که میخوان ازش استفاده کنند، یه چیز «استاندارد» باشه.
دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال (digital marketing) به مجموعه فعالیت هایی که در راستای تبلیغ محصولات و خدمات با استفاده از ابزارهای دیجیتالی صورت می گیرد، گفته می شود. در این شیوه از بازاریابی بر میزان عملکرد تمرکز میشود و از همکاری کسب و کارهای کوچک با یکدیگر به وجود میآید. به هر کسب و کاری که شما را به دیگران معرفی کند و به فروش منجر شود مبلغی پورسانت خواهید داد تا میزان فروش خود را افزایش دهید. دیجیتال مارکتینگ به هر نوعی از بازاریابی محصولات و خدمات گفته میشود که شامل دستگاههای الکترونیک شده و روی این دستگاهها پیادهسازی میشود. براین اساس بازاریابی دیجیتال هم به صورت آنلاین و هم به شکل آفلاین قابل اجراست. استفاده از پلتفرم های رسانه های اجتماعی برای ترویج محصولات یا خدمات، ایجاد آگاهی از برند و تعامل با مشتریان.
این کار به شما در بهینهسازی کمپینها و صرفهجویی در هزینهها کمک میکند. میتوان گفت این نوع از بازاریابی بخشی از موج جدید اینفلوئنسر مارکتینگ یا بازاریابی از طریق افراد تأثیرگذار است. ایجاد کمپینهای بازاریابی با کمک اینفلوئنسرها شکل پربازده و مؤثری از افیلیت مارکتینگ است و یافتن تولیدکننده محتوای مناسب برای تبلیغات از این طریق، میتواند کمپینهای بازاریابی دیجیتال را به موفقیت چشمگیری برساند. به فرآیند بازاریابی برای فروش محصولات و خدمات کسب و کار از طریق کانالهای دیجیتال و دستگاههای الکترونیکی، بازاریابی دیجیتال یا «دیجیتال مارکتینگ» (Digital Marketing) گفته میشود. بازاریابی دیجیتال را میتوان به شکل آنلاین و آفلاین انجام داد، اما گاهی اوقات به دلیل گسترده بودن کانالهای آنلاین در این نوع از بازاریابی، دیجیتال مارکتینگ را بازاریابی اینترنتی یا آنلاین مینامند. بنابراین محتوای وب سایت باید به گونهای هدف دار طراحی شود که بتواند بازدیدکننده را درگیر و مشتاق به شناخت بیشتر تولیدات و خرید کند.
استفاده از ایمیل برای اطلاع رسانی و تبلیغات باید پایبند اصول خاصی باشد زیرا هر روز ده ها ایمیل مختلف برای افراد ارسال می شود و اکثریت افراد حتی بدون اینکه ایمیل ها را باز کنند آن را پاک می کنند. به همین دلیل باید ایمیل ها را بصورت هدفمند نوشت تا کاربر را هدایت کند و جذابیت لازم را برای او داشته باشد. بسیاری از کاربران در شبکه های موبایلی با محصول و خدمتی آشنا میشوند و سپس برای خرید به وب سایت شرکت میروند اگر سایت برای کاربران تلفن همراه بهینه سازی و طراحی شده باشد میتوان انتظار داشت فروش افزایش یابد. محتوایی که برای تبلیغ پرداخت کرده اید، مانند تبلیغات کلیکی و اینفلوئنسرها.اکثر استراتژی های بازاریابی دیجیتال از ترکیبی از هر یک از این رویکردها استفاده می کنند. به عنوان مثال، استفاده از محتوای وبلاگ سئو شده در کانال های متعلق به خودتان مانند وب سایت، به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی و صرف بودجه برای کانال های تبلیغات پولی. یکی از جدیدترین روشهای بازاریابی دیجیتال، «بازاریابی تأثیرگذار» (Influencer Marketing) است.
به همین دلیل، بهتر است برای انتشار رپورتاژ آگهی از پلتفرمی مانند پلتفرم «نشریلا» استفاده کنید که محتوای مناسب رپورتاژ آگهی را با هزینهای مقرونبهصرفه تولید و منتشر میکند. نشریلا با استفاده از مطالب تخصصی، برای انتشار بررسی محصولات یا معرفی خدمات نیز به شما کمک میکند. میتوان «کاپریلا» را به عنوان یکی از پلتفرمهای برتر برای تبلیغات آنلاین هدفمند معرفی کرد. کاپریلا با بهرهگیری از هوش مصنوعی، بهترین و مرتبطترین تبلیغات هدفمند کلیدواژهای را با توجه به کمپینهای فعال کسب و کار به کاربران نمایش میدهد. این پلتفرم با شبکهای گسترده از ناشران برای انتشار تبلیغات کلیکی و اجارهای همکاری میکند.
حتی اگر استراتژیست سئو تماموقت نداشته باشید، بازهم میتوانید تحقیق درباره کلمات کلیدی خود را بهراحتی انجام دهید. ابتدا سعی کنید فهرستی از کلمات کلیدی پرکاربردی را پیدا کنید که به محصولات یا خدمات شما مربوط هستند و سپس از آنها در سایر بخشهای دیجیتال مارکتینگ خود استفاده کنید. بازاریاب دیجیتال معمولاً روی یک شاخص عملکرد (KPI) برای هر کانال تمرکز میکند تا بتواند عملکرد شرکت را در هر کانال بهدرستی اندازهگیری کند. برای نمونه، بازاریاب دیجیتالی که مسئولیت سئو را برعهده دارد، ترافیک ارگانیک وبسایت را اندازهگیری میکند. در شرکتهای کوچک، ممکن است یک متخصص چندین کار را همزمان انجام دهد و چندین تاکتیک دیجیتال مارکتینگ را پیاده کند؛ اما در شرکتهای بزرگ هر فرد مسئول یک بخش است. چرا محتوا مهم است؟ محتوا به شما این امکان را میدهد که خود را بهعنوان یک مرجع و متخصص در صنعت خود معرفی کنید.
هر چی شما کیفیت محصول یا خدماتتون رو بالاتر ببرید، بازار شما خود به خود پیدا میشه. دقت کنید که به همین علت، لازمه یه نفر داستان شما رو به صورت آنلاین برای آدمهای دیگه تعریف کنه. یه استراتژی مارکتینگ اصولی به شما کمک میکنه تا این داستان رو به بهترین شکل بگید. در نهایت، سئو در تلاش است تا بازدیدکنندگان مناسب را به صورت ارگانیک وارد کند تا منجر به فروش بیشتر شود. علاوه بر این، سیستم آماری کاپریلا با بهرهگیری از سیستم آمارگیری مبتنی بر گوگل آنالیتیکس، در تشخیص کلیکهای صحیح و غیرتکراری دقت بسیار زیادی دارد.
بازاریابی دیجیتال مجموعهای از استراتژیها، تکنیکها و ابزارها است که با استفاده از بسترهای دیجیتال و فناوریهای نوین برای ایجاد تعامل، جذب و تبدیل کاربران به مشتریان طراحی شده است. شرکت سئو و طراحی سایت هیرکانا با طراحی و راهاندازی سایتهای حرفهای مسیر ورود شما به دنیای دیجیتال مارکتینگ را هموار میکند. با خدمات متنوع مانند طراحی سایت فروشگاهی، شرکتی و خدماتی، هیرکانا به کسبوکارها کمک میکند تا حضوری قدرتمند در فضای آنلاین داشته باشند و از پتانسیل بازاریابی دیجیتال به بهترین شکل بهرهمند شوند. دیجیتال مارکتینگ بازاریابی آنلاین است که میتواند برای هر کسبوکاری مفید باشد. بازاریابی دیجیتال فعالیتی برای تبلیغ محصولات و خدمات ازطریق کانالهای دیجیتال مانند رسانههای اجتماعی، سئو، ایمیل و اپلیکیشنهای موبایل است. نوعی از بازاریابی که شامل دستگاههای الکترونیکی باشد، بهعنوان بازاریابی دیجیتال شناخته میشود.
الگوریتمهای یادگیری ماشین میتوانند الگوهای پنهان در دادهها را شناسایی کنند. با استفاده از این الگوریتمها، کسبوکارها میتوانند پیشبینیهای دقیقی در مورد رفتار آینده مشتریان داشته باشند. به عنوان مثال، میتوانند مشخص کنند که چه محصولاتی بیشتر احتمال دارد که توسط مشتریان خاص خریداری شوند. مصرفکنندگان به دنبال برندهایی هستند که به مسائل اجتماعی و محیط زیستی توجه کنند. به همین دلیل، برندها باید با تمرکز بر ارزشهای اجتماعی و پایدار، به ایجاد وفاداری در میان مشتریان کمک کنند.
وب24 با بکارگیری جدید ترین تکنیک های سئو و طراحی وب سایت حرفه ای به شما کمک میکند به ساده ترین شکل ممکن در مقابل چشم مشتریان تان قرار بگیرید و ضمن آگاه سازی از برند، محصولات و خدمات خود را بفروش برسانید. همانطور که اشاره کردیم دیجیتال مارکتینگ کمک میکند با روشهای مقرون به صرفه بتوانیم با تعداد زیادی از مخاطبان در ارتباط باشیم و در نهایت بتوانیم از بین آنها بیشتر خریدار را برای خودمان بسازیم. توجه داشته باشید که باید محتوای تولیدی خود را در تمام پلتفرمهای شبکههای اجتماعی به اشتراک بگذارید. این روش، رابطه مستقیمی با فروش ندارد بلکه هدف اصلی آن، تعامل و آموزش به مشتریان به منظور ایجاد اعتماد، شناخت و ارزش برند است. به دنبال مطالبی باشید که کاربران را به طور همیشگی با خود درگیر میکنند. با ایجاد محتوای باکیفیت و مرتبط با کسب و کار اینترنتی خود میتوانید سئوی وبسایتتان را بهبود بخشید.
هزینه تبلیغات شما با مجموع تعداد کلیکی که کاربران روی تبلیغ کردهاند، محاسبه میشود. با توجه به این امر، هر چه کلیک بیشتری روی تبلیغ مورد نظرانجام شود، هزینه تبلیغ بیشتر میشود. در تبلیغات کلیکی، باتوجه به قیمت هر کلیک یکه تعیین میکنید و متناسب با بودجهای که برای تبلیغات کلیکی خود در نظر میگیرید، کلیک دریافت میکنید و هزینه میپردازید. هیچ روش مطمئنی وجود ندارد که بفهمید آیا آن تبلیغ عامل فروش کل بوده است یا خیر. از طرف دیگر، با بازاریابی دیجیتال میتوانید میزان بازده سرمایهگذاری را تقریبا در هر زمینههای از تلاشهای بازاریابی خود بسنجید. در حالی که تبلیغات سنتی میتواند برای اهداف خاصی مفید باشد، بزرگترین محدودیت آن قابل اندازهگیری نبودن است.
با تأیید شخصیتها، ایجاد محتوا در حال انجام و منابع موجود، تصمیم بعدی این است که چگونه محتوای خود را توزیع کنید. شما باید به این نکات دقت کنید که کانال های متعلق به شما، شامل وب سایت، وبلاگ، ایمیل، شبکه های اجتماعی است. محتوایی که دیگران به اشتراک می گذارند، می پسندند، درباره آن نظر میدهند یا درباره آن مینویسند. افراد زیادی تصویر میکنند که دوره «بازاریابی تلویزیونی» (TV Marketing) گذشته است و استفاده از آن دیگر تأثیر چندانی ندارد، اما این تصور صحیح نیست. بازاریابی تلویزیونی از بین نرفته است و همچنان از آن به عنوان کالی مؤثر برای بازاریابی استفاده میشود. شکل قدیمی بازاریابی تلویزیونی، هدفمند نیست، یعنی نمیتوان تبلیغات آن را فقط به گروه خاصی از افراد نمایش داد.
با افزایش نمایش وبسایت در نتایج بالاتر، افزایش ترافیک و رشد اعتبار در دنیای آنلاین را به دنبال خواهد داشت. سئو به عنوان یکی از مهمترین روشهای بازاریابی دیجیتالی مورد توجه قرار میگیرد و میتواند به کسبوکارها در رسیدن به جذب مشتریان کمک بسزایی کند. یکی از بزرگترین مزایای بازاریابی دیجیتال، امکان دستیابی به بازارهای جهانی است. ابزارهایی مانند تبلیغات آنلاین، بهینهسازی موتورهای جستجو (SEO) و بازاریابی شبکههای اجتماعی به کسبوکارها اجازه میدهند تا بدون نیاز به حضور فیزیکی، مشتریانی را از سراسر جهان جذب کنند. بازاریابی ویروسی یکی از شیوه های بازاریابی دیجیتال است که با هدف افزایش سطح آگاهی از برند صورت میگیرد.
اگر تبلیغاتی را در تلویزیون، در یک مجله یا یک بیلبورد قرار دهید، کنترل محدودی روی اینکه چه کسی تبلیغ را میبیند، دارید. البته، شما میتوانید اطلاعات جمعیتی خاصی را اندازه گیری کنید ازجمله مخاطبان معمول مجله، یا جمعیت یک محله خاص، اما هنوز هم به تعداد کمی از مخاطبان دسترسی دارید. شما در بازاریابی سنتی میتوانید در عین واحد تنها یک مشتری را درگیر و مشتاق یک محصول کنید. اما با پیشرفت فضای مجازی، تعداد مخاطبان، کاربران و تولیدات بیشتر شده است. نکته مثبت توسعه فضای مجازی این است که شما مجبور نیستید به صورت مستقیم با مشتری در ارتباط باشید.
اینستاگرام یک پلتفرم اشتراکگذاری تصاویر و ویدئوها است که امکاناتی مانند ایجاد پروفایل شخصی، پستهای عمومی و خصوصی، دنبال کردن کاربران دیگر و استفاده از هشتگها را فراهم میکند. استفاده از شهود خود برای ایجاد پرسونای بدون داده پشت آن می تواند منجر به تمرکز اشتباه شود. بنابراین این بدان معناست که شما باید از طریق مصاحبه ها و نظرسنجی های حضوری، برنامه ای یا تلفنی با مشتریان خود صحبت کنید. بازاریابی درونگرا یک رویکرد کلی برای جذب، واجد شرایط بودن، پرورش و خوشحال کردن مشتریان و مشتریان بالقوه است و بر رابطه بلندمدت با مشتریان متمرکز است. در ادامه، به تعدادی از پرسشهای متداول درباره بازاریابی دیجیتال و انواع مختلف آن پاسخ میدهیم.
با این کار، در بخشهای مختلف SERP حاصل از جستجوی کلمات کلیدی معین یا عبارات خاص، تبلیغات مورد نظر بازاریاب به نمایش درمیآیند. ضمنا اگه محتوا، محتوای درجه یکی باشه، به خودی خود بک لینک میگیره و مخاطب بیشتری جذب میکنه. منطقیترین، باصرفهترین و مثمرثمرترین راهِ ارگانیکِ انجام دادن این کار، سرمایهگذاری روی سئو یا همون Search Engine Optimization (SEO) هست. یه خرده طولانی شد اما خب ما رو میبره دقیقا سر همون نقطهای که باید باشیم. توی اون نقطه که میفهمیم دیجیتال مارکتینگ نه استفاده از دستگاههای الکترونیکی برای رسیدن به افرادی مشخص، بلکه استفاده از قدرتِ اینترنت برای رسوندن یه پیام درست به مخاطبینه که روی زندگی و انتخابهاشون تأثیر میذاره.
مطالعه موردی نمونه های موفق دیجیتال مارکتینگ ما با رویکردهای گوناگونی آشنا می کند که در زمان و شرایط درست موجب پیشرفت کسب و کارها شده اند. مثلا، شرکتهای دوره آموزش بیمه میدانند که هرکسی که ماشین جدیدی را می خرد، باید وضعیت فروش بیمه خود را تغییر دهد براین اساس تبلیغات در وبسایتهای خردهفروش خودرو برای آنها موثر خواهد بود. قبل از گردآوری اطلاعات شخصی از افراد در بازاریابی دیجیتال، باید مشخص شود که با چه هدفی این اطلاعات جمعآوری و به آن ها اطلاعرسانی شود. تاکنون مشخص نیست که کاربران اینترنت چگونه به GDPR واکنش نشان میدهند و کسبوکارها چه تغییراتی ایجاد می کنند و حتی اگر تمام پیشبینیهای منفی محقق شود، برندها بازهم تا حد امکان تمایل به شخصیسازی کاربران خود خواهند داشت. موارد ذکر شده تعدادی از معایب بازاریابی دیجیتال است که با توجه به پیشرفت و توسعه فناوری و افزایش اعتماد کاربران به اینترنت این مشکلات اصلا جدی نیست و بهراحتی قابل کنترل است و راهحلهای بسیاری برای آن وجود دارد. پوش نوتیفیکیشن یک سرویس پیامرسانی شبیه به پیامک (SMS) است که میتواند عکس، تیتر و متن کوتاهی را به کاربران شما ارسال کند و آنها را برای بازدید از وبسایت یا اپلیکیشنتان ترغیب کند.
همچنین اگر مشتریان از شما سؤالی داشته باشند یا به دنبال کسب اطلاعات بیشتر درباره محصولات و خدمات شما باشند، میتوانید از این روش به عنوان راهی برای برقراری ارتباط با آنها و ارائه خدمات پشتیبابی به مشتریان بهره بگیرید. در این روش میتوانید مستقیماً پیامهای خود را به شماره تلفن مشتریان ارسال کنید یا از پیامرسانهای دیگر مانند واتساپ استفاده کنید. «بازاریابی معارفهای، همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ» (Affiliate marketing) شکلی از تبلیغات است که در آن بهازای معرفی یا تبلیغ محصولات و خدمات برندهای دیگر در وبسایت خود، مبلغی به عنوان کمیسیون دریافت میکنید. هدفگذاری محتوایی، بر خصوصیات شخصی کاربران و محتواهایی که با آن درگیر میشوند، تمرکز میکند. یک مثال از هدفگذاری متنی، قرار دادن تبلیغات در سایتهایی است که مخاطبان هدف از آن استفاده میکنند. کسبوکارها با اهداف مختلفی اعم از افزایش آگاهی از برند، سئو، روابط عمومی و افزایش فروش اقدام به انتشار محتوا در رسانههای مختلف، تحت عنوان رپورتاژ آگهی میکنند.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری